גלישה ככלי לשיפור מיומנויות הלמידה: כל מה שלא ידעתם על הקשר בין גלישה ללמידה.
גלישה ככלי לשיפור מיומנויות הלמידה: כולנו יודעים שהעיסוק בספורט גורם לנו להרגיש טוב יותר, אבל רובנו לא יודעים מדוע. אנו מניחים כי הסיבה לכך היא שאנחנו ” משחררים מתח” על יד שחרור אנדרופינים, הורמוני “ההנאה”. אבל הסיבה העיקרית היא שאנחנו גורמים למוח לפעול במיטבו. איך? אספר לכם בהמשך.
קודם כל, מי אני:
ובכן, אני סער בן שמחון, ואני עוסק בהדרכת גלישה בים, הן גלישת רוח והן גלישת גלים. יש לי בית ספר לגלישה בחוף הכרמל בחיפה, הנקרא סרף –קלאב.
מה שאני רוצה לשתף אתכם בו, הוא השיפורים האקדמיים, כלומר, השיפורים בלימודים שראיתי אצל ילדים שלמדו ועוסקים בגלישה.
אבל הסיפור המרתק מכולם התרחש במשפחתי דווקא: אחי, ברק, היה דיסלקטי, ולא קרא עד גיל עשרים כלל. בנוסף היתה לו הפרעת קשב. הוא קיבל עזרה מצבא של מורים, עבר אבחונים, אימי ישבה לו בעורק הראשי על מנת “להכריח” אותו ללמוד- ולקרוא הוא לא קרא.
כשהיה בן 20 הצטרף אלי בהוואי, ושנינו גלשנו באופן אינטנסיבי כמה שעות ביום.
לא מה שחשבתם: גלישה ככלי לשיפור מיומנויות הלמידה
בדרך זו תשלבו לא רק הנאה רבה של ילדיכם אלא גם תשדרגו את מיומנויות הלמידה והקשב שלהם.
כולנו יודעים שהעיסוק בספורט גורם לנו להרגיש טוב יותר, אבל רובנו לא יודעים מדוע. אנו מניחים כי הסיבה לכך היא שאנחנו ” משחררים מתח” על יד שחרור אנדרופינים, הורמוני “ההנאה”. אבל הסיבה העיקרית היא שאנחנו גורמים למוח לפעול במיטבו.
מתוך הספר “הניצוץ” , שנכתב על ידי ג’ון רייטי, המתמחה בחקר הפרעת קשב:
“ בעולמנו המונע באמצעות טכנולוגיה מתקדמת והמשתקף על מסכי הטלויזיה והמחשב, קל לשכוח כי בני האדם אינם אלא בעלי חיים שנולדו לנוע. צחוק הגורל הוא שהיכולת האנושית לחשוב, לתכנן וליצור מושרשת באיזורי המוח האחראים לתנועה.
מוחנו החושב התפתח מהצורך לשפר את היכולות המוטוריות. כדי להמשיך לשרוד נזקקו אבותינו לכישוריהם השכליים לצורך מציאת מזון ואיחסונו. הקשר בין המזון, הפעילות בגופנית והלמידה צרוב במעגלים החשמליים שבמוחנו.
האימון הגופני משפיע ישירות על הלמידה, ברמת תאי המוח, בשפרו את יכולת המוח לפעול ולעבד מידע חדש. “
למה דווקא גלישה ככלי לשיפור מיומנויות הלמידה?
בגלל ההתנסות האישית שלנו כמשפחה. אני, סער בן שמחון, הקמתי את בית הספר לגלישה סרף-קלאב בעקבות ההתנסות של אחי, שסבל מדיסלקציה חריפה, ולא קרא כלל עד גיל עשרים.
כמו כן סבל מהפרעת קשב. בעקבות גלישת גלים אינטנסיבית בהוואי תיקן את הלקויות שלו בשלמות.
הנה העדות האישית מפיו של אחי:
היום שנינו, אימי ואני, יודעים שחבל שלא גלשתי יותר, כי זה היה שורש התיקון שלי.
סרף-קלאב – בית ספר לגלישה שהוקם על ידי. http://www.surfclub.co.il/
מכון רביב לפתוח ותיקון כישורי קשב ולמידה שהוקם על ידי אחי ברק ואימי. www.shitat-raviv.co.il
מאז אנו עדים למאות “ניסים” בתחום הלמידה, הקשב, לקויות התפתחות, שיפור בבטחון עצמי ובמצבים רגשיים. בעיקרון שיפור בכל היבטי החיים בכלל.
לאחרונה המחקר המדעי מאשש ומאשר את הדרך בה בחרנו על יד פרסום של מחקרים, מאמרים וספרות בנושא.
אני אשמח לשתף אתכם בידע שלי ואשמח לתת לכם עצות מועילות בכל הקשור בתחומים אלה: גלישה למידה וקשב.
אם אתם מכירים מישהו שמידע זה יכול להועיל לו, אנא שלחו לו מסר זה.
נתראה בקרוב, סער בן שמחון.
לפרטים נוספים אודות גלישה ושיפור מיומנויות למידה התקשרו ל 04-8550183 .
טופס הרשמה לקייטנה – און ליין |
בשבילו זה גלישה – בשבילכם (ההורים) זה בריאות! |
טיפים לבחירת קייטנת הגלישה הנכונה. |
אישורים והסמכות בית הספר לגלישה. |